czwartek, 20 sierpnia 2015

Co to jest przysłona?

Na blogu spróbuje wam wytłumaczyć w najprostszy sposób tajniki aparatu/lustrzanki. Dużo osób chce kupować lustrzanki bo robi fajne zdjęcia ale te zdjęcia trzeba umieć zrobić. Sama gdy przymierzałam się do kupna aparatu nie wiedziałam o co w tym wszystkim chodzi, myślałam, ze wystarczy kliknąć guziczek i zdjęcie samo wyjdzie ale się przeliczyłam. Dzisiaj wyjaśnię wam co to jest przysłona. Przysłona decyduje ile światła wpadnie do naszego aparatu czyli jeśli mniejsza liczba np. f/1.4 tym najbardziej jest rozmazane tło a gdy f/13 tym tło jest delikatnie rozmazane. Wartość przysłony określamy jako f/1.4, f/2.2 czy f/22.



A tak to wygląda w praktyce.


Obiektywy z niską przysłoną są cudowne, coś najśliczniejszego co człowiek mógł stworzyć bo to one dodają uroku zdjęciu, sadzę, że zdjęcie nie było by takie same. 

7 komentarzy:

  1. super pomysl bloga, powodzenia zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja marzę o zakupie profesjonalnej lustrzanki na razie zbieram na nią pieniądze. Świetnie to wyjaśniłaś!

    Zapraszam do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś miałam cierpliwość starać się zrozumieć wszystkie te elementy aparatu, a i tak zdjęć robić nie umiem :( zobaczymy jak będzie po czytaniu Twoich postów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja już wszystko to wiem :)

    Brzydki Ptak Blog

    Zapraszam do udziału w konkursie "Back to School"
    http://brzydkiptak.blogspot.ru/p/konkurs-back-to-school.html

    OdpowiedzUsuń